Bedrifter må tenke positivt og være kreative
Tanken om vekst
Det hele startet med at Lotte gjennom en mammapermisjon hadde tenkt på det å starte for seg selv. Etter endt mammapermisjon tok hun og samboeren Bård steget og begynte smått ved å selge tekstiler gjennom nettbutikken ministing.no. Alle som har startet for seg selv vet at det ikke er noen enkel oppgave og Lotte merket tidlig at prioritering av hvilke varer som skulle kjøpes inn var viktig for hvordan dette skulle gå videre. Etter hvert kjøpte de også opp nettsiden vinylhobby.no som noen andre hadde drevet gjennom flere år. Grunnlaget var lagt. Spol frem til i dag og ministing.no og vinylhobby.no sammen med den fysiske butikken utgjør Lets Create.
Så hvordan ser dagen til en tekstil- og utstyrsforhandler ut? La oss høre med eksperten. Lotte forteller at hun er i butikken tirsdag til lørdag hver uke. Det meste av dagen går til bestilling av varer, pakking av varer, svare på henvendelser fra nettsidene, og sist, men ikke minst, ta vare på kundene som er innom butikken. Som du sikkert skjønner er det travle dager og sjeldent hun mangler noe å gjøre. Skulle hun likevel finne tid i løpet av hektiske dager liker hun å være kreativ med det hun selger. Hun lever for merkevaren sin. Drivkraften bak enhver bedriftseier. Gleden av å jobbe med det du elsker. Det gjenspeiler seg også i det å drive en fysisk butikk. Der kan Lotte dele kunnskapen hun har med kunden. Gi råd, vise frem, og kanskje best av alt, la kundene kjenne på det de kjøper. Når kunden forlater lokalene fornøyd har Lotte gjort det hun skal, og liker. Hjelpe.
"Vi hadde problemer med at kunder ikke betalte til tiden eller ikke betalte i det hele tatt. Vi er en ganske liten familiebedrift så vi er avhengig at kundene betaler."Lotte Johnsen, Daglig leder, Ministing AS
Manglende betaling
"Man vet man får pengene for varene man har solgt og slipper bekymringer rundt dette."Lotte Johnsen, Daglig leder, Ministin AS